søndag 5. januar 2014

Fra torsk til veske



...fra liten lofottorsk til liten veske.  Endelig har jeg fått prøvd ut å sy i garva torskeskinn!


Lenge siden jeg kom over et parti garva torskeskinn i flere farger, og er så spent på hvordan det oppfører seg under symaskinen.
Nå har jeg prøvd, og det funket fint.  Her har jeg laget en liten veske - med veskelås. (Som forøvrig var noe "træl" å få sydd på).  Foret og med denim på baksiden og som pynt foran.

Fiskeskinnet er noe "løst i fisken" for å si det sånn, men funker nok fint som dekor på feks vekser o.l.


Skal etterhvert prøve på klær og vaske det for å se om det holder... men det blir en annen gang.

2 kommentarer:

  1. hei Hanne. Den fiskeskinnveska liker jeg godt. Selger du slike? Du er sannelig kreativ.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og takk for hyggelig tilbakemelding;)
      Du kan godt få kjøpe veska. Send meg en epost hvis du er interessert.
      hmhammer@online.no

      Slett